بازگشت مذاکره کنندگان صهیونیست به قاهره طی ساعات آینده حماس از کشته شدن یک اسیر اسرائیلی خبر داد آخرین مهلت ثبت‌نام نمایندگان کاندیدا‌های مجلس دوازدهم در سامانه داوطلب اعلام شد بند‌هایی در توافق آتش‌بس غزه که نتانیاهو نمی‌پذیرد رویداد ملی صنعت آجیل و خشکبار با معرفی ۷ طرح فناورانه در مشهد برگزار می‌شود + فیلم اعلام جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی قالیباف: موضوع اتباع و سامان‌دهی آن‌ها یک موضوع جدی است + فیلم اسلامی: گفتگو‌های سازنده‌ای با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتیم پیشنهاد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تداوم همکاری با ایران ختم رسیدگی به پرونده امیر تتلو | متهم: می‌خواستم برای مشروبات الکلی جایگزین گیاهی معرفی کنم رئیسی: باید تمام زیرساخت‌های لازم برای ورزش قهرمانی فراهم شود قالیباف: دولت از ابتدای برنامه هفتم توسعه نباید بدهی قطعی خود به تأمین اجتماعی را به تأخیر بیندازد سرلشکر سلامی: در شرق مدیترانه راه را بر دشمن مستکبر می‌بندیم دولت برای واگذاری تعیین حقوق کارگران به مجلس برنامه‌ای ندارد دیدار گروسی با اسلامی در اصفهان تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌رضوی + فیلم نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب، چه گفت؟ دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم روی آنتن می‌رود چهارمین حمله مقاومت عراق به یک پایگاه رژیم صهیونیستی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله اسرائیل به غرب رفح پنج شهید برجای گذاشت + فیلم (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سفیر ایران در فرانسه: آزادی کشتیرانی و تامین امنیت آبراه‌ها یک اصل غیرقابل انکار برای ما است

  • کد خبر: ۷۶۷۸۶
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
سفیر ایران در فرانسه: آزادی کشتیرانی و تامین امنیت آبراه‌ها یک اصل غیرقابل انکار برای ما است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس تاکید کرد: صلح و ثبات و آزادی کشتیرانی و تامین امنیت آبراه‌های راهبردی در خلیج فارس و دریای عمان و حتی در دیگر نقاط جهان یک اصل و ضرورت غیرقابل انکار برای ایران محسوب می‌گردد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در توییتی نوشت:

 

«ایران به عنوان کشوری که بیشترین ساحل را با خلیج فارس و دریای عمان دارد و به عنوان تنها کشوری با سابقه تمدنی چندهزار ساله همواره در طول تاریخ حیات خود در جهت تحکیم صلح و ثبات منطقه و صیانت از امنیت خلیج فارس و آزادی کشتیرانی تلاشی وافر داشته است.

 

صلح و ثبات و آزادی کشتیرانی و تامین امنیت آبراه های راهبردی در خلیج فارس و دریای عمان و حتی در دیگر نقاط جهان یک اصل و ضرورت غیرقابل انکار برای ایران محسوب می گردد.

 

افراط گرایان اشغالگر و هم پیمانان آنان در آن سو و این سوی جهان با نگرانی و خشم از امکان استمرار و پیشرفت روند دیپلماتیک و مذاکرات و رویکردهای جدید در دولت آمریکا و تاکید بر حل و فصل موضوعات پیش رو از کانال های سیاسی، با تمام توان و در جهت تخریب این روند گام برمی دارند و در این مسیر شیطانی خود، از هر نیرنگ و حیلتی به منظور فراهم آوردن یک فضای غیرسازنده و مخرب و تلاش برای جنگ افروزی بهره می‌گیرند.

 

تکیه بر اتهامات واهی و بی اساس و سناریوهای خودساخته عناصر ثالث نوعی مین گذاری در مسیر عقلانیت و اخلال در روندهای دیپلماتیک و رفتاری نابخردانه است. ماجراجویی های اخیر آنان در حادثه کشتی «مرسر استریت» نه نخستین توطئه و نه آخرین اقدام ایران ستیزانه آنان خواهد بود. ایران هوشیارتر از هر روز از اینگونه دام های چند منظوره جنگ طلبانه عبور خواهد کرد.

 

ایران با شدت تمام از هرگونه اقدام و توطئه در ایجاد نابسامانی و ثبات زدائی که امنیت و آزادی کشتیرانی و حمل و نقل را در این منطقه حساس از جهان هدف قرار دهد، ابراز انزجار نموده و آنان را محکوم می نماید. ایران کماکان با خردورزی و هشیاری راهبردی خاص ایرانیان، آتش افروزان اشغالگر را بیش از گذشته بخصوص در این برهه زمانی بسیار حساس، رسوا و پشیمان خواهد نمود.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->